STEUN

Algemene ondersteuning

Stichting Kambo is per 1 januari 2017 aangemerkt als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI), waardoor uw donatie fiscaal voordeel op kan leveren. Informatie daarover kunt u vinden op de website van de Belastingdienst. Gelooft u ook in het belang van scholing en de potentie van kinderen, lever uw bijdrage op rekeningnummer NL25ABNA0425766187 t.n.v. Stichting Kambo te Amsterdam.

Uw bijdrage wordt besteed aan de verbetering van de kwaliteit van het onderwijs van kinderen in Afrika, die daardoor veel grotere kansen krijgen op de arbeidsmarkt en zich zo kunnen ontworstelen aan hun huidige leefomstandigheden.

Specifieke ondersteuning en persoonlijke projecten

Wilt u specifieke ondersteuning bieden? Bijvoorbeeld een aantal nieuwe schoolbankjes financieren voor kinderen op een behoeftige school die anders op de grond moeten zitten? Voor € 450 kunnen we 10 tweepersoons schoolbankjes laten maken door een plaatselijke smid in Mfuwe, Zambia. We sturen u dan een foto van de schoolbankjes en de klas waar ze terecht zijn gekomen.

Wilt u, bijvoorbeeld samen met ouders, collega’s en het bestuur of directie een vanwege pensionering afscheid nemende collega eren die zegt geen cadeaus te willen ontvangen. Dan kunt u een school van een LOGO 2000 pakket voorzien en daarmee de leerkrachten ondersteunen. We kunnen foto's van de school en het team aan u doorgeven en tevens het postadres van de school. U kunt dan contact onderhouden met de school.

Wilt u speeltoestellen aan een school doneren voor op het schoolplein, zoals een glijbaan, klimrek of schommels? We kunnen die ter plaatse laten maken en u de foto's sturen nadat de toestellen zijn geplaatst.

Wilt u geld inzamelen voor een LOGO 2000-pakket voor een school en dat pakket zelf gaan brengen en eventueel op die school een paar weken als vrijwilliger ondersteuning bieden, zoals het verzorgen van voorleesuurtjes, spelletjes doen in de pauze, sportactiviteiten begeleiden, etc.? Wij kunnen u daarbij ondersteunen en tevens reis- en verblijfadvies geven. Voor zulke specifieke en persoonlijke projecten, neem contact op met Stichting Kambo.

Een van onze sponsoren in Mfuwe is de Track & Trail River Camp Lodge.

Voor meer informatie http://www.trackandtrailrivercamp.com/nl/

Stichting Kambo wordt gesteund door veel verschillende particulieren en kleine vermogensfondsen. Ook ontvingen wij ondersteuning en financiële bijdragen van Triodos Foundation en van Wilde Ganzen.

Actie

Voor de scholen in Zambia verzamelen we gebruikte laptops.